Ekonomisk förvaltning

Ekonomisk förvaltning

Riksbyggen sköter den ekonomiska förvaltningen på uppdrag av föreningen.

Vid frågor gällande administrativ och ekonomisk förvaltning som avgiftsaviseringar, förhyrning av garage och extra förråd, andrahandsuthyrning, överlåtelseavtal, lägenhetsförteckning mm vänder man sig till Riksbyggen, enklast via telefonnummer 0771 – 860 860 (Riksbyggens helpdesk) eller e-post boa@riksbyggen.se. Postadressen för ansökan om medlemskap eller andrahandsuthyrning är Riksbyggen EKC, Box 540, 721 09  Västerås.

Föreningens organisationsnummer: 716421-6488.

Faktureringsadress för leverantörer: Brf Spiikens Backe, Fack 97832380, R 879, 106 37 Stockholm. Fakturor kan skickas digitalt till Riksbyggen.mailinvoice@postenscanning.se.  

OBS! Om man som medlem/boende byter (efter)namn, måste detta meddelas Riksbyggen, så att det finns korrekta uppgifter i medlems- och boenderegistret. Det krävs för att föreningen ska kunna ändra uppgifterna i det register som styr namnuppgifter på postboxar och lägenhetsförteckning i trapphusen. Som medlem kan man anmäla namnändring via Riksbyggens felanmälan (på kundwebben eller genom att kontakta helpdesken på tele 0771-860 860). Blankett från skatteverket måste komplettera anmälan.

Föreningens/Riksbyggens lägenhetsnumrering skiljer sig från Skatteverkets. I föreningens numrering har varje lägenhet ett unikt nummer som bygger på i vilket hus, i vilken trappuppgång och på vilket våningsplan man har sin lägenhet. Skatteverkets lägenhetsnumrering på postfack och anslagstavla i porten är utformad så att lägenheter i föreningens 14 olika trapphus får samma nummer. Detta kan bidra till att post hamnar fel emellanåt. Om så sker och ni inte lyckas vidarebefordra posten till rätt mottagare – lägg den i en gul postlåda, så får ansvariga för postutdelningen hantera försändelsen ännu en gång.